counting down.



Ja nu är det då 8 dagar kvar tills jag tar mitt pick och pack och lämnar Stockholm som bostadsort. Bittersweet är det rätta namnet. När jag syrran och mamma gick en kvälspromenad längs Riddarfjärden här nere och avslutade den med en kopp på Mälar Paviljongen så gormade jag lite om hur mkt jag kommer att sakna Kungsholmen. Hon påstod att jag var schitzo, då jag har utbrustit både en och fem gånger hur mycket jag längtar till att flytta hem.

Jag älskar Stockholm och Kungsholmen som stad, jag älskar utbudet av Allting, jag älskar att man kan göra precis vad man känner för men jag älskar inte att jobba här. Och jag älskar inte att dras in i stressen, som man så lätt gör när man är stadgad här. Att bli förbannad för att man precis missat en buss som ändå går 6 min senare. Jag har haft halsbränna hela sommaren och jag anar att det kommer från stressen jag haft.

Kort och gott, Stockholm ska vara en stad som man är i för nöjets skull och inte för att arbeta. För mig iaf ! :)


Ledig idag= Flyttpacka, tvätta och njuta i min rosa helikopter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback